Valen man väljer varje minut

Många val man väljer i livet har sina konsekvenser. Val man gör dagligen varje minut för minut är det ett val man gör.
Jag har haft många val att välja under denna helg, som varit fullproppad med roligheter men också  en del saker som jag nu i efterhand hade velat förändra valet på precis som det är för alla människor precis varenda dag.

I fredags var vi ute med tjej gänget en sväng i göteborg för att fira lilla Linda som nu äntligen blivigt 18 år. Vi käka på en grekisk resturang och hade det mysigt med vin (de som var 18+) haha ochmed jätte god mat. flästfile och vitlöks marinerad potatis med tsatsiki. bra val av brudarna. SEn åkte Resten hem förutom ja becka och linda som gick runt en sväng på stan lite lagom lulliga för att sedan ta en sväng på gamleport som inte var så kul så vi drog hem för att hinna sova innan de var upp tidigt igen. gamle port som skulle vara så bra enligt många, jag säger bara ???

Småpojkarna vann
På morgonen vaknade jag innan klockan ringde det vill säga vid halv 8 tiden kunde inte somna om eftersom jag ändå skulle upp vid 8 tiden. så jag gick ned och satte på tvn tycker allt att drphil är bra så de fick det bli i en halvtimme. stressa som fan sen hann inte käka frulle utan fick ta med mig den. Mamma körde mig ned till samlingen där alla killar och föräldrar stod och vänta.
Jag ända tränaren var helt död men fick dölja det nu när vi skulle  väg p¨å vårat första mini samandrag för pojkarna borta. Väl där gick det skit bra vi vann förta matchen med över 40p. Kände mig lite stolt över dom. Satt och väntade på andra matchen i typ 2 timmar då äntligen fanny kom till hallen efter att ha spelat match med dam laget, vi hade tråkigt nog losat men vi vinner serien ändå. gött!
Killarna kunde inte sitta still en enda sekund under de två timmarna. Kära någon var fick de sin enerig i från?
Andra matchen vann vi klart också med typ 20p eller nått sånt.

Div2 match
Jag och fanny hoppade sedan in i hennes vita racer bil för att åka och titta på div 2 herrarna som skulle spela mot kvarnby. Bil resan tog sin lilla tid och vi var framme i ganska så god tid. Mc donalds var vårat förta mål. Det fick bli en gluten fri mc fist utan lök och ost med meny och juice. Årar mig lite för jag orkade ändån inte äta upp alla flötiga pommes. haha Vi käkade iaf i hallen när killarna höll på att värma upp.
Kom in mer och mer folk dessto mer tiden gick. det var en bra match när den väl kom igång men fan va västras dommare suger. dom får betalt för att stå och sova på plan helt obegripligt. Att säga emot sin själv som dommare är inte heller så smart. Då tappar man verkligen all respekt och trovärdighet.
Tyckte killarna kämpade bra trotts förlust med typ 2-3p. Årar ett fegt val som jag gjorde efter matchen men det finns inte så mycket att göra åt det nu i efterhand. Får la samla mod till nästa gång. Hur många gånger jag nu har tänkt så och det aldrig blivigt av och jag har ångrat det gång på gång.
Åkte hem efter det, mamam kom och hämtade mig sen var det godinkväll och melodifestevalen som jag tyckte var ganska så bra denna gången med. det var rätt låt som vann tycker jag allt trotts att jag och pappa hade väldigt delade meningar som den saken. gick och la mig direkt efter programmets slut var så jädra trött.

Bilföraren Nicole
I dag vaknade jag vid tio gången där någonstans och titta på tv en stund för att sen gå upp och lägga mig igen till kl 2 så trött var jag. När jag vakna gjorde jag gröt som jag inte ätit på åratal känns det som. Jennifer skulle till stallet så jag erbjöd mig att köka pappa lille först inte men gav med sig sen. Han och jag körde bil i två timmar medans hon var där. skit bra träning. Pappa har lite svängigt humör i bland men det gick ganska så bra med några få utbrott denna gången. haha Fick klart kärringstop i skene när jag skulle släppa förbi en cyklist och stod i nedförs backe. helvete! rulla lite bakot så biljävekn bakom tuta, blev as stressad pappa drog ned rutan och peka finger till idiot jävlen. det stod ju övningskör på bilen då ställer man sig inte så jävla nära som han gjorde. jag kom tur var i väg där i från med lite rivstart haha. den träningen i två timmar var suveränt bra vet inte riktigt vart vi körde kändes som att vi var överallt.

det är väl det jag gjort under min helg. En del val som jag hade velt ändra på men lite sent påtänkt nu. Hade en rolig helg i alla fall.

Längtar verkligen till grekland den 17 maj mer än nått annat just nu!

/Nicole







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0