En kille på 18 år skrev en gång...

denna fina listan hittade jag på en killes efterfest. så otroligt gulligt. det är en lista som beskriver varför killar älskar tjejer. Så här stod det


Därför älskar vi er tjejer..
  1. Hur tjejer alltid luktar gott, trots att det bara är schampoo
  2. hur deras huvuden passar så bra mot ens axel
  3. hur söta de är när de sover
  4. hur bra det känns att ha dom i son famn
  5. sättet dom kan kyssa en och plötsligt är allt i världen rätt
  6. hur söta de är när de äter
  7. Sättet de tar timmar på sig att klä sig men i slutändan är det alltid värt väntan
  8. hur dom alltid är varma när det är 30- ute
  9. sättet hur de ser ut oavsätt vad de ha på sig
  10. hur dom alltid väntar på komplimanger, trots att båda vet att man tycker att de är det vackraste som finns på jorden
  11. hur söta de är när de bråkar
  12. sättet deras hand alltid lyckas hitta rätt väg till ens egen
  13. sättet de ler på
  14. sättet man känner när man ser deras namn på telefonsvararen efter en fight
  15. sättet de säger "låt oss inte bråka igen" trots att man vet att om en timme...
  16. sättet de kysser än så fort man gjort något bra
  17. sättet de kysser än när man säger att man älskar dsm
  18. helt enkelt sättet de kysser en
  19. sättet de faller in i ens famn när de gråter
  20. sättet de ursäktar för att gråtit över något mesigt
  21. sättet de säger "Jag saknar dig"
  22. Sättet man saknar dem


Så fint tycker jag. att en kille på 18 år tänker på sånt gör mag jätte förvånad emn det gör mig också snabbt påmind om att vi människor är så olika på väldigt många sätt. Kan tänka mig att det finns många killar som inte änns tänker på hälften av dessa sakerna. Man ska ta till vara på varje stund man har tillsammans för man vet aldrig när den tar slut. Ta hand om varandra

/Nicole


Kommentarer
Postat av: frida

antagligen har han fått den av någon annan...

2008-03-20 @ 19:11:37
Postat av: Virre

Nicole..alla killar tänker så här. iaf de allra flesta jag känner. det är bara det att vi är så instängda bakom fördomar. vi är så stereotypa i den här åldern. vi tror oss veta allt om det motsatta könet, men vi ger aldrig individen en chans att visa sitt rätta jag. vi drar alla hårstrån under samma kam, sorterar legobitar efter dess färg istället för dess passform och vi slänger papper i olika mappar utan att se efter om det står något på baksidan. kan med stor sannolikhet säga att iaf 95 % av alla 18-åriga killar tänker så här om tjejer, men nu är det någon (sorgligt nog är det säkerligen en tjej från början) som har tagit sig tid att skriva ner dessa tankar. vi har dem alla, men ges vi alltid chansen att visa dem?

2008-03-26 @ 15:42:08
URL: http://viskovirre.blogg.se
Postat av: Virre

men jag håller med, det var sött skriver så klart ^^

2008-03-26 @ 15:42:39
URL: http://viskovirre.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0