Idrottslärare

I mon börjar min andra vecka utav sex veckor utav apu.
Det är med andra ord söndag och helögen är nu ännu en gång slut. Men jag måste allt säga att jag har ganska så kul med frank på ängskolan. det är helt ok och eleverna är snälla de också.

i Veckan hjälpte jag en lång ganska så osäker tjej som jag tror inte får så mycket hjälp i vanliga fall. efter att hjälpt henne i redskap att få G i två olika redskap fattades det bara ett. Men den 40 min långa lektionen led mot sitt slut och duschen var ett factum.  jag sa till henne att vi fixar så hon får gjort färdigt allt och får sitt g på nästa lektioen. då sken hon upp som en sol och frågade om jag verkligen var härd då. fick le ett litet till gjort leende och säga - ja i sex veckor.
Hon sa då va bra för de finns ingen annan som har gjält mig så mycke. Dagen därpå vinkade hon glatt när hon gick med sina kompisar mot matsalen. Ja vad ska jag säga blir bara så otroligt glad. Att så lite kan göra så mycke. Jag ängnade kanske 10 min åt henne och hon blev så obeskrivligt glad. Så underbart. Då känner man verkligen att man gör nytta.
Det kom en dag fram en tjej och frågade en massa saker om basketen i skolan. Jag förstod inte riktigt varför hon frågade dessa frågor så jag i frågasatte om hon hade sökt in till nästa år men nej de hade hon inte. Så varför så nyfiken då? tänkte jag. Hon berättade sen att hon var väldigt intresserad av en kille som går där i åk 1. Gulligt att hon öppnade sig så bara utan att alls känna mig.
Får la se om lärar yrket kommer bli något för mig men nu är ju iaf första veckan avklarad och det känns kul och bra.

Helgen nu då de har varit mest tv tittande, städande men också match.
Matchen gick bra vi vann me över 30p men jag tyckte ändå att det fanns många saker som laget hade kunnat göra bättre. Vi ligger nu etta så vi får la se om de blir någon uppgång till div2. jag hoppas på det. hade varit väldigt roligt.
Städade hela rummet i dag. det såg verkligen ut som ett bommb nedsalg nu. så illa brukar det verkligen inte vara.
Har inte hittat mitt leg än. fan jag vet att jag hade med det med mig hem sisst jag var ute men nu är det bara pytts väck. Men va fan körkortet kommer för hoppningsvis snart. tycker att det går riktigt bra på körskolan. det har gått fort nu. från att inte kunna starta bilen till att köra på vägen och i rondeller och va med om kris situationen och lösa de helt utmärkt, utan att köra på varken cyklister elelr andra bilar. ska dra i gång me teorin nu. Mamma litar alltid på mig nu mera när vi kör, nooot! hahah men jag tycker det funkar.

Måste bara ta upp de där med melodifestivalen i helgen. Björn gustavsson är så klockren. haha så bra. hans låt kärleksången till karina berg är ju så bra. den är så jädra kul. haha Lyssna på den!

♥Mamma

Nicole


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0