Små vågor

Jag ska börja med att tacka för det fina vädret ni haft nu i några dagar, helt underbart!

I dag har jag och min kära mamma varit och hälsat på lilla gamlefarmor, som skadat sig =(
Hon är 92 år och bor på hem men hade tydligen "råkat" ramla. jag blir så otroligt arg. de får väl fan ha bättre koll. de har ju jag när jag jobbar. aja hon har i alla fall brutit axeln och lårbenshalsen är i flisor. så jävla ont det måste göra. jag tycker synd om henne.

Jo så vi var i kungälv där jag en gång blev döpt och allt och gissa vem som körde dit.. JAG!
bra av mig att klara av motorvägen för första gången. jag fick till och med kört om 3 bilar på vägen som låg och fes körde i dryga 95. så nöjd. jag vågade inte köra motor vägen sist jag och mamma körde till göteborg men i dag hade jag samlat mod till mig. känns som att det inte är så långt kvar nu till sen blir dax. har min halkkörning på onsdag och stats körningen om 3 veckor. Bara teorin men den är jag snart klar med. ska försöka göra klart de proven på skolan nu i veckan. SEn kommer jag gasa runt på vägarna när allt är klart. haha

solned gången
Jag gick ut och gick en promenad efter att vi kommet hem runt halv 7 tiden. solen riktigt värmde ansiktet, frös inte  över huvetaget. det blev en ganska så lång promenad precis som i går när jag gick en gång själv och sen gick en lång kvälls promenad med kajsa. satte mig på stranden efter att ha gått i 45 min och solen värmde fortfarande. när jag blunda hörde jag vatten vågorna slås in mjukt mot stranden samtidigt som jag hörde en båt ute på sjön. Männskor som fiska och tog del av solens sköna värme. en otrolig känsla. sommar, sommar. Nu är det inte långt kvar tills folk parkerar sina verma bilar nere vid lygnevi för att sola och bada på sandstranden. just då tycker man inte om alla barna skrik och vatten skvätt men nu känner jag att jag saknar det. de är ju sommar så det skriker om det.
Att bero på sol och bad är det nu mindre än en månad kvar tills vi åker till grekland. Jag längtar verkligen. Kommer bli så kul. Sol, bad, värme, träning, solbrända kroppar och för hoppningsvis god mat. det kan ju inte bli bättre. Killet i magen när planet lyfter och killet i magen när planet landar gud vad jag har saknat det sen jag var i väg sist när vi var i meico. det var ett tag sen nu så det är verkligen på tiden att man kommer i väg lite. 17 maj hoppar jag med glädje på planet till grekland. =)

Nu ska jag gå och lägga mig men måste först rekomendera en otroligt bra låt som jag nu lyssnat på hela helgen
Leona Lewis - I Will Be
Verkligen en fin låt.

/Nicole


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0