Efter längtat solsken

Nu har jag inte skrivit på ett tag. Man kan väl säga så här att man gör inte alltid som man borde göra inte heller som man igentligen vill göra. Jag ångrar iingenting jag gjort men bara inte haft nått att säga om de. 
  
      Jag har också varit hos läkaren för att kolla mina krångliga knän. och med en tår i ögat och besvikelsen innom mig berättar jag nu att korsbandet i mitt höga knä är av enligt första undersökningen. Eftersom jag varit med omd etta förut fast i vänstra knät vet jag var det är som innebär, så jag kan inte annat än att gråta när jag tänker på det. Det tar ju sånn jävla tid och sjukgymnastig är inte så särkllt kul.
Jag säger ju alltid att allt har en mening alla val och alla händelse i livet har mening. men jag kan bara inte förstå elelr koppla någon sådan till denna händelse. jag brukar klara av att hitta juse det där som var meningen för just de där händelserna men inte för denna. Det enda skulle vara att jag inte ska spela basket emn varför i så fall förstår jag inte. men uppenbarligen är det så.  Om de blir operation är jag borta över ett år vilket innebär att jag varit borta från basket i över två år med den andra skadat. de suger lite. ska inte skriva om det mer för jag blir bara så upprörd och ledsen. Det är tråkigt för det finns inte så mycket att göra åt, skadan är ju redan skedd.

ny klippt gräs
Nu ska jag gå in på det jag tänk från början. Sommar jag saknar det nått så otroligt mycket. Gick in på kyrkogården i kinna i går när jag var på väg till körskolan. Gissa vilka som stod där och jobbade med att klippa gräs för att få oss andra människor att känna doften av sommar, jo klart mina arbetskamrater som jag jobbade med förra sommaren. Sommar sommar säger jag bara. de har kommit ut och börjat klippa gräs vilket innebär att sommaren är på god väg även om det tar en jävla tid. den som väntar på något gott väntar aldrig för länge har jag hört. haha Så jag fortsätter vänta. Men doften av nyklippta gräset och solen sken i ansiktet gav mig en riktigt energi kick. Helt underbart.
Jag tippade dock på att det skulle vara snö elelr regn i dag eftersom det varit så varenda gång dagen efter solsken och riktiga vårkänslor. Jag hade rätt set stod som spö i backen när jag öppnade ögonlocken i morse och kollade ut igenom förnstert. Men efter regn kommer slosken så de borde ju bli sol nu någon dag :P haha

Har fått mitt schema för sommartiderna nu från jobbet. ska jobba 7 veckor och har några helger och ska jobba midsommar helgen. kommer ju tjäna som bara den. skit gött. Läste igenom papprena nu i går och såg att jag tjäna riktigt bra för att aldrig ha jobbat inom vården förut eller över huvud taget ha några tidigare erfarenheter. 93kr i timmen. Becka har jobbat där mycket längre än jag och är dessutom äldre så hon borde ju tjäna mer, men nej de gör hon inite. Hon har sagt att hon ska försöka löneförhandla med chefen. det gör hon rätt i. You go girl!

i dag har jag haft en riktigt rolig dag på apu. de flesta av lärar gänget är och åker skidor med några av åttorna och niorna. Så jag och mina två apu killar är kvar på skolan med 3 st av de anda lärarna som inte fick åka med. Vi klarar det riktigt bra tycker jag. det blir ju inte många raster direkt men vi har haft så kul så de känns mycket bättre. Har skrattat hur mycket som helst i dag. ajdin dunkade i dag på hyffsat hög korg med en fotboll. haha jag tog kort det va skit kul. ska ju nämnas också att han hade en så där trampolin heeter det va? aa en sånn iaf. haha spelade pingis i dag. jag som var med i skol laget för lågstadie elever i åk 2 vann så klart över niklas. det kändes bra. haha jag var bra när jag gick i 2an men jag är typ lika bra nu det vill säga inte alls så bra gemfört med många andra. Nu trivs jag verkligen där som idrotts lärare. eleverna känne rigen en nu och pratar glatt om allt möjligt. kommer och gör high five på rasterna och skrattar och skojjar.
Längar verkligen inte till nästa vecka då skolan drar igång igen!

Nu måste jag nog gå och lägga mig om jag ska orka med morgondagen. Körlektion på morgon den längtar jag till iaf. =)

/Nicolelinda

Kommentarer
Postat av: Wican

Stackars dig, nicole!

2008-04-15 @ 12:20:49
URL: http://wican.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0