Barnen

Hejsan mina vänner.
Det var nu ett tag sen jag skrev men inte förränns nu känner jag att jag har något på hjärtat jag vill dela med mig av.
I går satt jag och pappi och hade en lång diskution.
Jag börjar med dessa orden som en liten överskrift  = (Varför vill vi svenskar inte dela med oss tillräckligt?)

Papppa och hans mc gäng på över 1000 hojjar har anordnat ett åk som kommer gå igenom borså för att städja barn cander fonden. Vilket jag tycker ät en super bra ide. dom komemr ju naturligtvis att få in mycket pengar till dom små hjälplösa barnen.

Men..

jag frågade honom då mitt upp i allt om han skulle vilka batala ett halsband som man kan köpa på Guld fynd för att stödja Astrid Lindgrens nya barn by. Hon skulle i år fyllt 100 år och dets ka amn fira igenom att bygga en barnby. Ett sånt halsband vill jag vekligen ha. Jag akn ju batala det själv de va inte det de handlade om bara.
Utan varför bara hjälpa banen i sitt eget land?


image50

Pappa tyckte att det var viktigare att vi hjälpte barnen i vårt eget land först. Vilket jag kallar svensk egoism.
Dom barnen nere i afrika har ju inte änns fått en chans till ett liv.

Han ville inte lyssna på vad jag sa så jag försökte att gämföra utan att blanda in pengar.

Pappa har en mage kalla det öl mage eller vad du vill.
Barnet nere i afrika har minst en lika stor mage om inte större.

Skillnaden mellan dom båda är att pappas mage är proppfull med gosaker. Hans mage har blivigt ordentligt påfylld  över ett 1000 tals gånger.

Detta lilla barns mage har aldrig blivigt tillräckligt påfyllt. dess mage är stor av svält. Det finns bara skinn och ben på dessa små taniga kroppar.

Varför inte då hjälpa dom på ett bättre sätt?

Jag vet att det är enkelt för mig att bara sitta här och inte göra ett skit.
Det jag vill är att folk ska förstå är att det är vicktigare att vi bryr oss om varandra och hjälper varandra i nuet.
Varför lägga all energi på att dikutera klimatförändringar hit och dit dagarna i enda, när det finns människor som behöver vågarn hjälp nu och inte om 1000 år?
Jo visst klimatförändringana är väl bra att prata om så men fan inte att lägga ner all energi på.
Det är ju vi själva som står till skulld miljöförstöringen.

Det var dom orden jag hade på hjärtat för tillfättet. Ängna i alla fall dom små barnen en take!

image51

http://www.yelah.net/images/2837

Få er en tankeställare!

/Nicole ♥



Kommentarer
Postat av: Hanis

Som sagt, det är dags att vakna!
Heja dig klicken inte bara jag som skriver nördiga inlägg om att vi måste ta ansvar för vårt människosläkte och planet!

2007-09-02 @ 18:18:10
URL: http://rocklobster.blogg.se
Postat av: carro

Mkt bra Klicken. Som sagt, ngn att se upp till.

2007-09-02 @ 18:38:10
URL: http://cajanbanan.blogg.se
Postat av: cecilia

tja, varför tror du jag jämt bär redcross-halsband och går iklädd "henry was right"-tröja på en festival där man har en enorm möjlighet att påverka människor. Väkommen i välgörenhetsklubben

2007-09-02 @ 20:21:09
URL: http://dolkis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0