Vilken lektion

Som jag skrev igår hoppades jag med mina fingrar och tår att det skulle bli en lika lyckad dag i dag som det va igår. Åh ja de va precis va det har varit än som länge. Så skönt.

Jag hade tänkt att ängna mina små ord åt svenska lektionen i dag.
Idag hade jag nog min bästa och roligaste svenska lektion under min gymnasie tid än så länge.
Martin hade lagt upp lektionen på otroligt bra sätt. Huvud ämnet var Lyrik.
Vilket innebär dikter, något som jag alltid tyckt om att skriva. Lilla poeten Nicole. Vi skulle först börja med 5 raders dikter. Vi gjorde efter följande mall

1.Ett huvud ord. 2 Två verb. 3. Tre beskrivande ord. 4. En liknelse. 5. Ett sammanfattande ord.

Mina två löd =

*Du
 Ler och blinkar
 Vackert, sött och förtjusande
 Som solnergången en juni kväll
 Bedårande.

*Bilen
 Kör och tutar
 Fort, snabbt och läskigt
 Som ett forsande vatten
 Skrämmande.

Det var mina två små söta. haha
SEn fortsatte lektion och vi gick in på Värsmåttet Haiku

Mallen= 1. 5 stavelser.  2. 7 stavelser.  3. 5 stavelser.  Det heter tanka ska man skrva renga skriver två presoner på samma. så amn lägger till två rader med 7 stavelser var.

Min hela =

*Öppna ditt öga
 snälla gå inte förbi
 Bli min enda man
 (Släpp inte taget om mig
 Låt ingen förstöra oss)

Min och kattens =

*Öppna ditt öga
 snälla gå inte förbi
 Bli min ensa man
 Tillbring ditt liv med mig
 och stanna här för alltid.

Ganska så sött tycker jag allt.
Lektionen var jätte rolig. Va kul man kan få de av att bara gå på en svenska lektion. haha
Hoppas nu verkligen att Katten och Cissi mina underbara tjejer får en Mysig helg. Tycker om er två jätte mycke.

Nu ska ja käka sen blir de nog att glo på idol me linda och tobe tror ja. HOPpas alla där ute mår bra.
Min önska i dag är att alla människor på jorden ska ha fått sig ett gott skratt i dag. Hade varit underbart.

/Klickis

Kommentarer
Postat av: Kissen

Tycker om dig jätte mycket klicken! du är bäst!

2007-10-21 @ 13:40:47
Postat av: cecilia

gillar dig med baby!

2007-10-22 @ 08:33:19
URL: http://dolkis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0