Sjuka människor

Hallå här igen.
Nu känner jag allt att det är dax att klämma in en liten åsikt i denna bloggen.

Jag sitter här, månda kväll snörvlig i näsan hostar snart upp alla mina inälvor känns det som. Ryggen tar knäcken på mig. I fredas kom jag inte ur sängen så ja kunde inte gå till skolan. årar nog att ajg var med på spinningen.

"Sen alla dessa jävla sjuka människor överallt."
 
Det kan tolkas på två olika sätt.
  1.det första är det att jag är så otroligt upprörd över vad människor tar för beslut i sinna liv. det är visseligen deras liv men att sparka och slå en kille i samma ålder till döds kallar inte jag att bara bestämma över ens eget liv, utan också bestämma över en  annan människas framtid. Jag förstår inte hur man som människa kan ta det på sitt samvete. Att slå bokstavligen talat sönder en kille är inte acceptabelt.  
Många säger attd e kan bero på uppväxten och vilka förutsättningar man som barn hade och vilka vänner man umgicks med.
Ja till viss del kanske. Det där med kompisar har en otrolig påverkan. hamnar man i fel gäng så är blir de ite lätt på livets långa väg.
Men varför man lägger sånn otrolig tyngd på uppväxten kan jag inte förstå. Va då Uppväxten?
I så fall de ju vara jag som är den som går och slår igäl folk på gatorna. Jag tror inte på de ett dugg. jag kom visserligen i rätt gäng från början i högstadiet men hemma va de inte lätt. Så varför? jag vet klart att det är olika för alla men ändå att änns kunna med att skada en människa så otroligt svårt att den senare avlider på sjukhus.
Dessa killarna som gjorde detta ska fan ha dåligt amvete hela livet.

det jag vill komma till som jag alltid försöker påminna om är att vi alla har samma rättigheter och är lika mycket värda. ingen är så lite värd att man ska få behöva ligga på marken och ta emot återupprepande sparkar mot huvet. ingen är värd den skiten. Fan va arg jag blir!
Ta hand om varandra och ta ert ansvar när idioterna får för sig att förstöra. 


   2.Det andra jag ville ta upp är också en ganska så upprörande sak för mig. 
Varför går man till skolan fast amn är sjuk? Ja varför gör så många det. Jag Nicole Henriksson har as dåligt emun försvar och blir sjuk så dort någon nyser mot mig. så otroligt frustrerande att behöva bli sjuk varannan vecka tack vara att alla menniskor inte kan bara stanna hemma när de blir sjuka. Ja så nu är jag allså sjuk igen. Serie premiären på lörda och jag måste fan bli frisk. näsan rinner som aldrig för och hostan är för jävlig. 
Många unrar ju vad det är för fel på mig som alltid är sjuk. 

Ja här är svaret= Jag är gluten alärgiker och innan vi kom på det hade "glutenet" hunnit fräta sönder pp mina tarmar elelr va fan det var. så jag har svårare för att ta upp vitaminer vilket resulterar i att jag är trött och sover midda varje dag men också att jag har sämre emun försvar. sjuklingen ja här är jag. 
Stanna hemma om du är sjuk! så jag slipper bli straffad utav at du varit ute och festat en kväll utan jacka. 


Ja två otroligt viktiga saker på mig i dag. eller den första va den viktigaste. men jag blir så arg så ja va tvungen att ta upp de andra också. haha  

Nu ska jag gå och lägga mig coh hoppas på att kunna vakna upp til en värd där inte våldet längre finns och där heller inte sjukdmmar längre finns. Så är det i min dröm värld! 

/Nicole
 

Kommentarer
Postat av: carro

Tjo KLICKEN! Ja, fyfan vad man blir arg! Varenda dag händer det ngt hemskt i denna värld och vi kan ingenting göra om inte fler människor får upp ögonen för allt våld å skit som vi lever i! Du är bäst Klicken glöm aldrig det, det är du som har det där lilla extra som alla ska se upp till!

2007-10-09 @ 15:15:12
URL: http://cajanbanan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0