Söndag

Söndag! ja va säger man. det har varit en riktig slö söndag. ja har sovit, bakat och sen vet ja inte mer. kollat på tv. inte gjort nått vettigt känner jag.
I går kom jag hem jätte sent. pappa satte ingen tid för hemgång i går de kändes jätt bra. han bad mig tilll och med att ha det så roligt. de gjorde han aldrig förut.
Jag var i går alla fall med tobe det va roligt. kajsa å dom va me där. det var så skönt att få träffa dom igen. vi kolla på tv och åt chips och prata. Jag gick sedan hem vi ca halv två kajsa följde mig hem efter som jag är så rädd när ja är själv. vi fick pratat en del och de va skönt. att öppna mig lite för henne igen.

Ja kom på att ja börjat leva lite nu. Det bästa jag viste var förut att sjunga och lyssna på musik..
Jag har inte klarat av att lyssna på musik för det har varit för jobbigt. alla minnen ja hade till varenda låt vågade jag inte möta. Men först i dag satta jag på skivan jag fick av Robin med Avril Lavinge. det är ju super bra. ja hade alltid gillat hennes musik men denna skivan va nått bättre.
Jag kom på mig själv när jag stod framför spegeln och sjöng att det var så här det var förr när ja mådde bra. Jag kom då på mig själv att jag nog började må bättre även om jag inte märkt det föränns jag stod där framför spegeln. Jag har redan lärt mig några av låtarna. hihi (Det har jag lätt för) "Innocence" är en grymmt bra låt. ååååhh va ja mår bra när ja lyssnar på den. underbart!
Jag kom just på en sak jag var bra utan att jag tänkt på de förut. det kanke inte är en sak man inte kan använda sig av alltid men det är ändå en sak ja e bra på. va roligt.

I mon är de månda. Håkan lektion på morgonen. jag är laddad. Denna veckan ser jag fram emot. vi är ledig Torsta och freda. haha ska bli roligt. men jag tycker factiskt att skolan är kul. men de är alltid skönt att vara ledig lite extra.

Jag har kommit på att jag lärt mig väldigt mycke av mitt första förhållande med en annan människa.

"Släpp aldrig dina vänner även om du träffat den underbarsate människan på jorden så byt aldrig ut det mot kompisarna. Vänskapen har du där helt tiden. kompisar som bryr sig och är underbara så länge du inte byter ut dom. kärleken där emot kan försvinna i samma ögonblick du blinkar. Det kAn hända när som helst när du som minns anar det. Det misstaget gjorde jag och det ångrar jag så djupt nu. Kärleken bara försvann och man blev ensam kvar. det man trodde aldrig skulle hända. Byt ALDRIG ut kompisarna!"


Nu ska jag snart gå och lägga mig i min underbara säng. ja ska unna mig att läsa lite skvaller i hallå och söndag tidningarna. haha de tidningarna vi brukar ha heta diskutioner om på håkan lektionerna. som förra veckan prata vi om selulier eftersom de skrivit om de en skvaller tidning. den diskutionen var rolig.

Alla får sova så gott där ute i natt.
/Nicole


*Ta vara på ditt liv för du har bara ett.*



(Avril Lavinge, When you're Gone)

When you're gone
The pieces of my heart are missing you
When you're gone
The face I came to know is missing too
When you're gone
All the words I need to hear to always get me through the day
And make it OK
I miss you!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0