Min jul

Hejsan bloggen.
jag får väl ta tag i detta oc skriva ett litet inlägg om min jul.
Till att börja med fik jag en dator i jul klapp. blev väldigt glad det är den jag sitter och knapprar på nu.
Sen fick jag pengar och presentkort. ett bananskydd av mamma. haha ganska så kul.
Åt inte så mycket jul mat eftersom jag inte är så förtjust i de längre. ja har bara firat 17 jular och jag är redan trött på skiten. ja går gärna till kyrkan och sjunger eftersom jesus föddes. men all denna hyssteri om julklappar hit och dit får mig att bli galen. Man firar gemenskap för att jesus föddes inte julklapps utdelning. Det är sälskapet som räknas och allt de där med att man får vara tillsammans.. aja skit samma nu är den iaf över!

Läskligt
Jag vill berätta om en sak jag lärt mig under lovet. det är inte offta men verkligen känner att man lärt sig nått bara så där. men denna gången gör jag de. Människor är så otroligt underliga. Man föds till den man är och det kan man inte ändra på. Jag tror däremot att man blir uppfostrad i tidig ålder hur man ska bete sig och hansla situationer i olika tillfällen. Grejen jag vill komma in på att en människa i regel beter sig likadant i samma situationer fast på olika tillfällen, kankse till och med med årtals mognad. de vill säga om man bara förstår att folk inte ändar på sig bara så där så kan man läsa sönder dom. Känner man bara igen mönstret i deras beteende vet man precis vad det signalerar och vad de betyder. De känns verkligen som att det är så. Jag har varit med om det nu på lovet. Jag kännde igen precis allt i detalj. Man ska bara lära sig mönstret. Det har jag lärt mig nu under lovet. Vi människor är allt bara konstiga.

God natt
/Nicole

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0